symbol e-maila
symbol telefonu
Odnowasłowa - komunikacja zgodna ze standardami prostego języka

Warsztaty Prosty język w HR & EB

 

O szkoleniu

 

Jakim językiem warto mówić do pracowników i kandydatów? Poznajcie zasady komunikacji, która nie tylko przekazuje informacje, ale też przyciąga uwagę, budzi emocje i zostaje w głowie na dłużej!

 

Podczas 2-dniowego szkolenia nauczycie się:

  • posługiwać prostym językiem w działaniach HR&EB,
  • pisać w sposób autentyczny i angażujący – bez korpomowy, za to skutecznie.

 

Będziemy pracować na rzeczywistym contencie marki (treści z komunikacji wewnętrznej lub zewnętrznej). Przećwiczymy pisanie różnego rodzaju tekstów (szczegółowy zakres uzgodnimy przed warsztatem):

  • teksty na www kariera,
  • ogłoszenia o pracę, formularz aplikacyjny,
  • informacje w intranecie,
  • firmowe media społecznościowe,
  • regulaminy HR,
  • tzw. mikrotreści (np. autoodpowiedź na przesłane CV, autoresponder urlopowy, napisy na ekranach w firmie, slajdy w prezentacji onboardingowej).

 

Szkolenie dla grup liczących 6-16 osób.

 

Dlaczego warto

 

Zdobędziecie wiedzę, którą będziecie mogli od razu wykorzystać w praktyce. Ćwiczymy na Waszych tekstach, jednocześnie je analizując i poprawiając.

 

Dla kogo

 

  • zespoły EB

  • działy HR

  • działy komunikacji wewnętrznej

  • ambasadorzy marki organizacji

  • menedżerowie zarządzający zespołami

  • zespoły interdyscyplinarne złożone ze specjalistów z ww. działów


Program warsztatu

 

  • Osobowość marki pracodawcy. Jakie relacje chcemy, a jakich nie chcemy budować z odbiorcą.

  • Archetypy marki jako narzędzie storytellingowe. Jaką rolę marka będzie pełnić w życiu odbiorcy.

  • Tone of Voice marki pracodawcy. Brand voice chart, hasła, słowa kluczowe, hasztagi w komunikacji SoMe (pierwsza iteracja).

  • Prosty język – czym jest i dlaczego działa, jakie przynosi korzyści w działaniach HR&EB. Zasady prostego języka w obszarze merytoryki, struktury, gramatyki i relacji – ćwiczenie ich wykorzystania w tekstach. Strony i aplikacje przydatne do pisania w prostym języku.

  • Komunikacja w punktach styku z marką a dywersyfikacja treści. Dobór kanałów komunikacji pod kątem grup docelowych pracodawcy.

  • Komunikacja marki w SoMe, scenariusz postów, wprowadzenie do algorytmu LinkedIna, zasady „do’s & don’ts”.

  • Jak przyciągać uwagę czytelnika – wykorzystanie w praktyce 6 zasad tworzenia wciągających tekstów. Język korzyści i pisanie z myślą o odbiorcy.

  • Zasady tworzenia wzorcowego contentu dla marki – ćwiczenie pisania różnego rodzaju tekstów z zastosowaniem wiedzy zdobytej na szkoleniu. Wskazówki, jak mądrze wykorzystać AI do pracy z tekstem.

Trenerki

Agnieszka Drogosz

 

Certyfikowana konsultantka prostej polszczyzny i trenerka biznesu | redaktorka | ekspertka ds. komunikacji

Daria Siwka

 

Przewodniczka po świecie Employer Branding w bardzoHR.pl | certyfikowana trenerka biznesu oraz Design Thinking | wykładowczyni na uczelniach wyższych

 

 

Od 20 lat jako ekspertka HR&EB, a od 15 lat jako bardzoHR pomaga firmom budować wizerunek pracodawcy w sposób spójny, logiczny, adekwatny do potrzeb biznesu oraz atrakcyjny dla grup docelowych.

 

Specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu strategii EB oraz w zarządzaniu projektami z obszaru kultury organizacyjnej i wartości. Towarzyszy pracodawcom w odkrywaniu DNA organizacji, prowadzi badania percepcji marki wśród grup docelowych, definiuje filary pozycjonowania (w tym EVP), a także określa kierunek zmian w obszarze kultury oraz wdraża wartości firmowe w życie organizacji.

 

Jako bardzoHR do tej pory współpracowała z ponad 90 firmami, takimi jak Grupa Allegro, Ceneo.pl, Play, Dolby Poland, Toyota, Roche, OCEANIC, Grupa Carlsberg, Grupa Komputronik, Gedeon Richter, Arvato, Oknoplast, EntireM, Algida Unilever, Oferteo, BLUM.

 

Ma 20-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji. Jest absolwentką dziennikarstwa i filologii polskiej, ekspertką w dziedzinie wdrażania narzędzi komunikacji. Projektuje i upraszcza teksty, a także zaraża innych pasją do prostego języka – podczas szkoleń, webinarów czy działań promocyjnych na portalu LinkedIn.

 

Pracowała m.in. w agencji PR, gdzie prowadziła projekty komunikacyjne dla firm oraz instytucji, a także w działach HR w sektorze finansowym. Odpowiadała za działania w ramach komunikacji wewnętrznej i employer brandingu, prowadziła szkolenia dla pracowników z komunikacji pisemnej. 

WARIANT ONLINE

 

Usługa obejmuje:

  • konsultacje oraz pracę własną trenerek przed warsztatem (miniaudyt wybranych tekstów Klienta + badanie potrzeb + opracowanie „szytego na miarę” scenariusza warsztatu)

  • 2-dniowe szkolenie online (łącznie 12 h zegarowych) prowadzone przez 2 trenerki dla grupy max. 10-osobowej

  • zapewnienie uczestnikom dostępu do interaktywnych narzędzi szkoleniowych Mural

  • digitalizację wzorcowych treści wypracowanych przez uczestników na szkoleniu

  • materiały dla uczestników warsztatu:

  • wzory tekstów

  • manual z zasadami pisania

  • prezentacja szkoleniowa ppt

  • lista 75 chwytliwych sposobów na rozpoczęcie tekstu

  • netografia i bibliografia

  • certyfikat uczestnictwa w wersji pdf

  • godzinną grupową sesję follow-up online dla uczestników po 4-6 tygodniach od szkolenia

WARIANT STACJONARNY

 

Usługa obejmuje:

  • konsultacje oraz pracę własną trenerek przed warsztatem (miniaudyt wybranych tekstów Klienta + badanie potrzeb + opracowanie „szytego na miarę” scenariusza warsztatu)

  • 2-dniowe szkolenie stacjonarne (łącznie 16 h zegarowych) prowadzone przez 2 trenerki dla grupy max. 16-osobowej

  • digitalizację wzorcowych treści wypracowanych przez uczestników na szkoleniu

  • materiały dla uczestników warsztatu:

  • wzory tekstów

  • manual z zasadami pisania

  • prezentacja szkoleniowa ppt

  • lista 75 chwytliwych sposobów na rozpoczęcie tekstu

  • netografia i bibliografia

  • certyfikat uczestnictwa w wersji pdf

  • godzinną grupową sesję follow-up online dla uczestników po 4-6 tygodniach od szkolenia

  • dojazd i nocleg osób prowadzących

 

Zamawiający zapewnia:

  • wyposażoną salę szkoleniową

  • przerwy kawowe oraz obiadowe

 

Warianty szkolenia

Dodatkowo w pakiecie rozszerzonym oferujemy

 

Przed warsztatem – pakiet konsultacji online, podczas których wypracujemy propozycję wartości zatrudnienia (Employee Value Proposition) oraz kierunek pozycjonowania marki pracodawcy.
 

Po warsztacie – pakiet wdrożeniowy obejmujący pracę na konkretnych tekstach Klienta i przygotowanie ich finalnych wersji, np.:

  • credo marki, claim, hasła EB-owe,

  • szablony ogłoszeń rekrutacyjnych,

  • szablony komunikacji z kandydatami do wykorzystania w ATS,

  • formularz aplikacyjny,

  • teksty na stronę Kariera,

  • scenariusz postów i wsparcie w tworzeniu contentu do mediów społecznościowych,

  • Kodeks Etyki.

 

Wycena

 

Umówmy się na bezpłatne spotkanie online trwające 30-60 min, by jak najlepiej poznać Twoje potrzeby i ustalić zakres działań. Na tej podstawie przygotujemy wycenę usługi.

 

Zapraszamy do kontaktu!

symbol e-maila
symbol telefonu

odnowasłowa

 

Poniatowskiego 5 

00-000 Warszawa