słuchawka telefoniczna
koperta
Odnowasłowa - komunikacja zgodna ze standardami prostego języka

To sposób konstruowania tekstu, który obejmuje 4 obszary:

  • warstwę relacyjną,
  • warstwę merytoryczną,
  • strukturę tekstu,
  • warstwę gramatyczną.

 

Dlaczego warto stosować prosty język? To tak, jakby zapytać, dlaczego warto oddychać. Bo na dłuższą metę inne opcje średnio się sprawdzą 😉

 

Żyjemy w czasach nieustannej komunikacji. Czy wiesz, że w każdej minucie ludzie na świecie wysyłają 251 mln e-maili i 19 mln SMS-ów, wyszukują 6 mln fraz w Google i oglądają 3,5 mln materiałów video w serwisie YouTube? Nasze mózgi nie znoszą najlepiej takiego zalewu treści. Psycholog David Lewis z International Stress Management Association nazywa ten stan syndromem zmęczenia informacją. Na szczęście z pomocą przychodzi prosty język, dzięki któremu zarówno twórca komunikatu, jak i czytelnik oszczędzają czas… i nerwy.

Prosty język – międzynarodowy standard komunikacyjny

Prosty język – korzyści dla firm i instytucji

 

Prosty język przydaje się przede wszystkim w firmach i instytucjach, które opracowują teksty użytkowe do masowego odbiorcy, np. oficjalne pisma, treści na strony internetowe, regulaminy, oferty sprzedażowe, procedury.

 

Ten sposób komunikacji:

  • Minimalizuje straty (finansowe, czasowe) wynikające z tego, że klient nie zrozumiał przekazu.
  • Wzmacnia przyjazny wizerunek – firma lub instytucja jest postrzegana jako empatyczna i otwarta.
  • Zwiększa lojalność klientów – 78% klientów chce polecać marki, które zapewniają prostsze doświadczenia i komunikację.
  • Poszerza grono klientów firmy także o osoby neuroróżnorodne, cudzoziemców czy osoby z dysfunkcjami słuchu.

Kilka przykładów na dowód, że to naprawdę działa (i to jak!)

99%

Urząd Miasta Tychy uprościł swoje dokumenty. 99% badanych mieszkańców miasta uznało, że nowe pisma są bardziej zrozumiałe od pierwotnych wersji. Znacząco spadła też liczba telefonów do urzędu i skarg składanych przez mieszkańców. (źródło)

225 zł

Izby skarbowe wysyłały do dłużników 2 wersje pism – tradycyjne i opracowane w prostym języku. Ściągalność podatku w grupie, która dostała proste pismo, wzrosła o 225 zł na osobę w porównaniu z drugą grupą. (źródło)

40 tys. $

Departament Relacji z Weteranami w USA uprościł list nt. dostępnych świadczeń wysyłany do byłych żołnierzy. W efekcie liczba telefonów od weteranów z prośbą o dodatkowe wyjaśnienia spadła o 82%. Ta zmiana przyniosła 40 tys. $ oszczędności rocznie. (źródło)

Przewaga konkurencyjna

 

Gdy klient ma do wyboru dwie podobne firmy, wybierze tę, która mówi do niego prostszym językiem.

 

Klienci doceniają prostą komunikację, która buduje ich zaufanie do marki.

 

Ministerstwa, banki, urzędy skarbowe, przedsiębiorstwa ubezpieczeniowe czy telekomunikacyjne – wiele z nich już stosuje prosty język. Dołącz do grona nowoczesnych firm i instytucji, które wykorzystują tę strategię komunikacji!

Sprawdź, jak mogę Ci

w tym pomóc

odnowasłowa

 

Poniatowskiego 5 

00-000 Warszawa          

słuchawka telefoniczna
koperta
logo linkedin